محمد بن سیرین گوید:
اگر كسی بیند كه بند آهنین در پای داشت، دلیل كه دین او به خلل بوده و اودعوی مسلمانی كند به دروغ و مردی بخیل است از او چیزی به كسی نرسد. بعضی از معبران گویند: چون مردی مصلح بر دست خود بند بیند، دلیل كه از كارهای بد و ناساز بازماند و دست بدارد. اگر بند دست از چوب بیند، آن كه گفتم كمتر و آسانتر بود.
ابراهیم كرمانی گوید:
اگر كسی در گردن خود بند از چوب بیند، دلیل كه امانتی در گردن او بود و او امانت نمی گذارد. اگر بند چوبین برپای خود بیند، دلیل بود از اطاعت حق تعالی. اگر این كس در سفر بود، به سلامت بازآید. اگر دید بند گردنش از سیم بود، دلیل او را به سبب زن رنج و زحمت است. اگردید كه بندش از زربود، رنج و زحمتش از جهت مال بود. اگر بیند بندش از مس است، دلیل كه سبب رنج او از كسب و معیشت دنیا بود اگر بیند بند از پای او برداشتند، دلیل كه از عمل پادشاه خلاصی یابد. اگر بر پای خود بند نهاده بیند، دلیل كه او را با مردی منافق صحبت افتد. اگر پای خود را به رسن بسته بیند، دلیل كه از كسی به وی منفعت رسد.
حضرت دانیال گوید:
اگر امیر بیند كه بر پای خود بند آهنین داشت، دلیل كه از ولایت خویش به سفر رود و در آن سفر بماند. اگر بیند در هر دو پایش بند نهاده بود، دلیل كه ولایت یابد. اگر بیند چهار بند در پای داشت، دلیل است كه چهار پسر یابد. اگر بیند بند از پای او برداشته اند، دلیل كه از غم ها فرج یابد. اگر امیری بیند كه پای او در بند و زنجیر بود، دلیل است كه او را از ترسایان منفعت رسد. بعضی از معبران گویند: كار وی آسان شود اگر بیند بند او از سیمین است، دلیل است كه زنی به نكاح خواهد یا به زنی عاشق گردد. اگر بیند بند او زرین است، دلیل كه به سفر رود و یا بیمار شود. اگر بیند بند او آهنین بود، دلیل است كه سفر دور كند.
جابرمغربی گوید:
بند در خواب، ثبات دین است، به قول پیغمبر (ص) كه فرمودند: دوست دارم پای بند را در خواب، و غل را دوست ندارم، زیرا كه پای بند بندگی بود در دین. حضرت امام جعفر صادق فرماید: دیدن بند در خواب بر چهار وجه است. اول: كفر. دوم: نفاق. سوم: بخل. چهارم: از معصیت دست برداشتن. بعضی از معبران گویند: غل در دست به خواب دیدن، پادشاه ظالم را كوتاه دستی بود از ظلم.
محمدبن سیرین گوید:
اگر بند بر پای خود نهاده دید، دلیل كه ترسان و هراسان شود. اگر دید در پای او دو بند نهاده است و او در مسجد است، دلیل كه او در دین ثابت بود، یا در نماز یا در غزا یا دركاری كه در آن صلاح دین است.
ابراهیم كرمانی گوید:
اگر بیند در خواب كه در پای خویش بند است و او را عزم سفر افتاد، دلیل كه در آن سفر دیر بماند و در آنجا مقیم شود و هر چه كه در پای بند قوی تر و محكم تر بیند، دلیل كه اقامتش در آنجا بیشتر است. اگر بند فراخ بود بهتر باشد تا تنگ. اگر بیند بندش از مس است همین دلیل كند. اگر بندش از آهن بود، دلیل است بر آن چیزها كه نخست یاد كرده شد. اگر بیند كه بندش از رسن است، مقیم شدن از بهر دین بود. اگر بیند بند او چون چوب است، مقیم شدن از بهر فساد دین است.
جابرمغربی گوید:
اگر بیماری بیند كه بر پای او بند است، دلیل كه از زحمت خلاصی یابد. اگر پادشاه بیند بر پای او بند است، دلیل كه پادشاهی بر وی پایدار بود.
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن پای بند در خواب بر سه وجه است.
اول: ثبات در دین.
دوم: زن خواستن.
سوم: از سفر بازآمدن.
هر كه در خواب بیند در پای او بند است، اگر در نیكی بود، نیكی در وی پایدار باشد. اگر در بدی باشد همچنین.