محمد بن سیرین گوید:
باروی شهر و قلعه و ده، دلیل بر پادشاه نماید یا بر والی و معبران گویند باروی شهر، دلیل بر پادشاه بود و باروی ده، دلیل است بر خداونده ده. اگر بیند كه باروی شهر قوی و بلند است، دلیل است بر قوت و نیكی حال پادشاه. اگر بیند باروی شهر بیفتاد و خراب شد، دلیل بر هلاك پادشاه كند. اگر برخی از آن بیفتاد، دلیل بر هلاك والی است. اگر بیند بارو را نو كردند، دلیل كه پادشاه نو در آن شهر مقیم شود.
ابراهیم كرمانی گوید:
باروی شهر و آن چه نزدیك دروازه شهر است تاویلش عیش و ایمنی است و آن چه در پس شهر است همان باشد و هر نیك و بد و زیاده و نقصان كه در بارو بیند، دلیل بر ان پنج گونه است.